پروژه های در دست اجرا:
مخابرات به سمت باندلینگ می‌رود
 
امروزه باندلینگ (یکپارچه سازی خدمات ارتباطی) در سطح جهان اتفاق افتاده است و دیر یا زود باید برای مخابرات ایران هم رخ دهد.ملک جعفریان، معاون راهبرد شرکت مخابرات ایران، با تاکید بر تمرکز ارائه سرویس یکپارچه و رضایت مندی مشتریان در سطح کشور و البته تنوع سرویس های مختلف مخابراتی گفت: ما در حوزه همراه ۶۴ میلیون سیم کارت همراه فعال داریم و در حوزه ثابت تقریبا ۳۰ میلیون مشترک تلفن ثابت داریم؛ در حوزه خدمات دیتا و پهن باند حدود ۴.۵ میلیون سرویس پهن باند به مردم ارائه می دهیم. طبیعتا اگر بتوانیم هم گرایی ایجاد و سرویس هایمان را یکپارچه کنیم، مشتری بسته خریداری می کند و درنهایت پاسخ گویی متمرکز می شود و خدمات ارزش افزوده یکپارچه، رضایت مشتری را به همراه خواهد داشت.وی با بیان اینکه هدف ما ارائه سرویس های متنوع اما واحد در سراسر کشور است؛ گفت: شرکت های استانی همین شکل و شمایل خودشان را خواهند داشت، ولی تصمیم گیری های فنی و برنامه ریزی ها متمرکز خواهد شد؛ مثلا پرداخت حقوق و تصمیم گیری های کلان متمرکز می شود. این امر این مزیت را برای استان ایجاد می کنند که بتواند در کار فنی و ارائه سرویس خود متمرکز شود و از حاشیه ها فاصله گرفته شود.ملک جعفریان در خصوص اجبار در باندل کردن (یکپارچه کردن) خدمات شرکت مخابرات گفت: اگر باندلینگ در سطح جهان اتفاق افتاده است، دیر یا زود باید برای مخابرات ایران هم رخ دهد. ما باید به سمت وسوی ارائه بسته مخابراتی برویم؛ یعنی بسته ای را واگذار کنیم که مشتری بتواند با همان بسته فیلم هم ببیند، تماس های ثابت و همراه بگیرد و داده هایش را داشته باشد؛ مخابرات باید بتواند همه این خدمات را به صورت باندلینگ ارائه دهد. درحال حاضر همراه اول بسته می فروشد و شبکه های مخابرات استان ها هم در این زمینه آغاز به کارکرده اند. این جبر ICT است.معاون راهبرد شرکت مخابرات ایران افزود: شرکت های مخابراتی علاوه بر اینکه باید سرویس های متنوع ارائه دهند، باید هزینه های خود را ازنظر منابع انسانی کنترل کنند. اگر بین این ها تعادل ایجاد شود، این ایده دور از دسترس نخواهد بود؛ اما باید با توجه به استانداردهای روز دنیا حرکت کنیم. تعرفه های مخابراتی باید مشخص باشد. در کشور ما مبلغ سرویس، قیمت تمام شده و واقعی سرویس نیست. این مساله باید اصلاح شود. ارائه سرویس بر اساس قیمت واقعی، بر درآمد شرکت ها تأثیر خواهد داشت لذا فروش سرویس باید منطقی باشد.منبع : فناوران اطلاعات

منبع خبر: ایتنا




 
 
 

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت ارتباطات طیف گستر است.
اجرا و پشتیبانیNikaIT